Důl Engerth
Důl byl v provozu v letech 1873–1945. Dvoupodlažní objekt ve tvaru písmene L měl v rohové části zděnou těžní věž. V hloubce 386 metrů byla odkryta uhelná sloj, poté se dále prohlubovala až na konečných 425,26 metrů.
Ve středu 23. února 1876 došlo v jámové budově kladenského dolu Engerth k explozi dynamitu, která zdemolovala dvě patra objektu. V budově zahynulo 19 osob a mnoho dalších bylo zraněno. Havárie byla počtem obětí druhou největší v historii středočeských uhelných dolů. Na památku obětem nechala Společnost státní dráhy postavit památník se jmény všech zahynulých horníků. Pomník ve tvaru vysokého jehlanu ze šedé litiny je dnes umístěn na novém kladenském hřbitově.
Po roce 1945 byla těžní věž snesena o jedno podlaží a dána nová sedlová střecha. Pravděpodobně v této době došlo k ukončení provozu. Důl byl druhým nejdéle sloužícím dolem na kladenském katastru.
Po zrušeném dole zůstaly v roce 2024 pouze dvě patrové budovy. Bývalé těžní budovy byly přestavěny na prádelnu a čistírnu a jsou majetkem společnosti Autojeřáby Jurkovič, s. r. o., budovy jsou využívány jako kanceláře a autoservis. Komín bývalé těžní věže je zdaleka viditelnou dominantou pozůstatku dolu. V místě je i restaurace Pod Červeným bukem vyhledávaná cyklisty, protože územím vede cyklostezka.