Nádraží Dubí
Krušnohorská železnice, též Teplický Semmering, vznikla kvůli propojení Mostecké uhelné pánve se Saskem. Výstavba trati probíhala v letech 1872 - 1885. V Dubí bylo vybudováno unikátní úvraťové nádraží. Úvrať označuje místo na němž musí vlak změnit směr jízdy, aby mohl pokračovat dále požadovaným směrem. V České republice existuje pouze 8 takových stanic. Dne 21.března 1927 se u nádraží zřítilo osobní letadlo Junkers D 876 na lince Berlín, Drážďany, Praha a Vídeň, ale naštěstí se nikomu nic nestalo.
Díky snahám trať zrušit a rozebrat, nebyla trať léta udržována což vyústilo v její uzavření v srpnu 1986. Díky snaze měst Most a Teplice a Sdružení severočeských měst a obcí však došlo po složitých a vyhrocených jednáních k postupným opravám a obnovení provozu v listopadu téhož roku. Od roku 1998 je Krušnohorská železnice kulturní památkou ČR.
V roce 2015 bylo nádraží dlouhodobě opuštěně, bez zařízení a napadené dřevomorkou. Některé stavby bychom na dubském nádraží už hledali marně. Točna leží zasypaná pod kamením, strážní domky byly zbourány a zmizela i velká obytná budova v místech dnešní autobusové zastávky. V roce 2016 ale naštěstí nádraží koupili manželé Karel a Ladislava Našincovi. Do rekonstrukce investují veškerý svůj volný čas a také většinu vydělaných peněz. Po domluvě jsou zde možné prohlídky. Místnosti jsou plné zajímavých předmětů. Velkým lákadlem jsou pro milovníky dráhy také zabezpečovací zařízení. Za povšimnutí stojí i sejf, který je umístěn ve zdi. Je to standardní trezor, ale co ukrývá, nikdo neví. Objevil ho pod nánosy barvy malíř, který v místnosti škrábal zdi.
