Vlakové nádraží Karviná město (Exteriér), autor: visit KARVINA

Vlakové nádraží Karviná město

Stručné info

Výpravní budova byla postavena v roce 1898 z červených neomítaných cihel. Autorem typových objektů byl architekt Anton Dachler. V době svého vzniku se stala onou pomyslnou bránou do světa. Jednokolejná dráha ztratila svůj účel a stát se opuštěnou budovu snažil jako desítky jiných staveb u železnic prodat ve veřejné soutěži. Od roku 2013 se ale nenašel vážný zájemce, proto stát připravil plány na její demolici.

Budova má ale od roku 2021 nového majitele. Nepatří už státu, který dlouho plánoval 120 let starou chátrající budovu strhnout, ale spolku S.O.S. Karviná, který ji od Správy železnic odkoupil ve veřejné soutěži. Byl jediným zájemcem a za objekt a pozemek zaplatil něco málo přes 300 tisíc korun. Peníze na koupi nemovitosti se podařilo shromáždit díky veřejné sbírce, do níž přispěly stovky lidí nejen z Česka, ale třeba i Polska. Sbírka stále pokračuje a peníze, teď už majitel budovy využije na její rekonstrukci. Po opravě chtějí budovu nabídnout jako zázemí pro místní spolky, mohlo by zde být železniční muzeum a malá galerie.

Adresa
Palackého 538/4, 735 06 Karviná - Nové Město
Rok stavby
Galerie
Vlakové nádraží Karviná město (Exteriér), autor: visit KARVINA
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2021
Budova má nového majitele. Nepatří už státu, který dlouho plánoval 120 let starou chátrající budovu strhnout, ale spolku S.O.S. Karviná, který ji od Správy železnic odkoupil ve veřejné soutěži. Byl jediným zájemcem a za objekt a pozemek zaplatil něco málo přes 300 tisíc korun. Peníze na koupi nemovitosti se podařilo shromáždit díky veřejné sbírce, do níž přispěly stovky lidí nejen z Česka, ale třeba i Polska. Sbírka stále pokračuje a peníze, teď už majitel budovy využije na její rekonstrukci. Po opravě chtějí budovu nabídnout jako zázemí pro místní spolky, mohlo by zde být železniční muzeum a malá galerie. [2]
2013
Jednokolejná dráha ztratila svůj účel a stát se opuštěnou budovu snažil jako desítky jiných staveb u železnic prodat ve veřejné soutěži. Od roku 2013 se ale nenašel vážný zájemce, proto stát připravil plány na její demolici. [1]
1898
Výpravní budova byla postavena v roce 1898 z červených neomítaných cihel. Autorem typových objektů byl architekt Anton Dachler. V době svého vzniku se stala onou pomyslnou bránou do světa. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

Dům nemá k dispozici žádné externí galerie.

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

Dům nemá k dispozici žádné další odkazy.

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.