Hotel U Českého lva (Šípkův hotel)
Rohový dům č. p. 76 na jižní straně náměstí byl jeho perlou. Hotel byl postaven ve druhé polovině 19. st., měl novorenesanční fasádu, kterou zdobila výrazná sgrafita. Jejich autorem je žák Mikoláše Alše, grafik, malíř a ilustrátor Antonín Hausler. Nad obchodem byl nápis „Obchod bez rozumu jako pytel děravý“. Uprostřed na ozdobném štítě nad průjezdem svítil v červeném poli bílý dvouocasý lev. Vlevo od průjezdu byl výčep s kulečníkem, a dokonce výtahem na jídlo, kuchyně a další zázemí. V horním patře byla jídelna, klubovna mysliveckého spolku řečená myslivna a pár pokojů pro hosty.
Ve dvacátých letech měli hotel v pronájmu Ratajovi, po nich pan Děd, který přešel z vinárny u Kostrounů. Hotel měl dostatek strávníků, neboť zde výborně vařívala známá kuchařka Bertička Počepická. Už tenkrát zde byla cyklistická stanice. Ve sklepích měli skvělou nabídku vín, a proto byl hotel vyhledáván i místní smetánkou. Před hotelem svého času také byly lavičky a scházela se zde mládež večer při kytaře. Kdo byl ovšem příliš hlučný a rušil klid, zaplatil četníkům tzv. rámusenku. U Českého lva se točila „Plzeň“. Před hotelem byl benzinový stojan a kompresor na vzduch.
Před druhou světovou válkou dům vlastnila rodina Šípkova. Ti byli v roce 1943 ze Sedlčan vystěhováni do obce Prčice. Rodina zanechala v Sedlčanech dům, obchod, cihelnu, mohli si vzít pouze zboží. V roce 1945 se vrátili do Sedlčan. Zrušili hotel U Českého lva a nechali z něj udělat byt pro rodinu a řidiče.
Do zanedbané podoby se hotel proměnil na počátku sedmdesátých let před očekávanou demolicí. Ta tam byla nádherná fasáda zdobená sgrafity, ta tam byla zašlá sláva hotelu Český lev, břinkot půllitrů, večerní zpěv při kytaře na lavičce, drožky čekají na zákazníky, údery tága a čerstvá vůně pražené kávy. Hotel byl zbourán v 70. letech a na jeho místě byl postaven obchodní dům Rozvoj. Proč došlo k výstavbě takového kolosu zrovna na tomto místě není zcela jisté, jednou z variant je, že tehdejší komunistické vedení chtělo docílit zakrytí kostela nacházejícího se za objektem a znemožnit tak vizuální kontakt z náměstí.