Dílna Laurin & Klement (Exteriér), autor: ČT24

Dílna Laurin & Klement

Stručné info

V domě číslo 149 se začala psát historie značky Škoda Auto. Právě pod jeho střechou vyrobili v roce 1895 dva kamarádi, Václav Laurin a Václav Klement, první kolo. Laurin a Klement tu se třemi obráběcími stroji a několika dělníky sestavili první kolo značky Slavia a teprve díky úspěchu těchto bicyklů se firma zakladatelů automobilové výroby v Mladé Boleslavi mohla přestěhovat do míst, kde sídlí dodnes jako Škoda Auto. Václav Laurin a Václav Klement chtěli postavit továrnu, nedostali však povolení, a tak si pronajali tento dům.

V domě v roce 2011 není muzeum, jak by se dalo předpokládat, ale dům chátrá a navíc je v exekuci. Dům leží v nepříliš atraktivní čtvrti pod mladoboleslavským hradem a má celkem 96 vlastníků. Někteří z nich dlouhodobě nesplácí své závazky, a tak byl na část domu vydán exekuční příkaz. Město Mladá Boleslav ani Škoda Auto o dům zatím zájem neprojevily.

V roce 2024 je dům v majetku již jen jednoho vlastníka, který vlastní i sousední dům čp. 166 a dům viditelně prochází rekonstrukcí. 

🏆 Výzvy
Adresa
Pražská 149/31, 293 01 Mladá Boleslav III
Rok stavby
Galerie
Dílna Laurin & Klement (Exteriér), autor: ČT24
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2011
V domě v roce 2011 není muzeum, jak by se dalo předpokládat, ale dům chátrá a navíc je v exekuci. Dům leží v nepříliš atraktivní čtvrti pod mladoboleslavským hradem a má celkem 96 vlastníků. Někteří z nich dlouhodobě nesplácí své závazky, a tak byl na část domu vydán exekuční příkaz. Město Mladá Boleslav ani Škoda Auto o dům zatím zájem neprojevily. [2]
1895
V domě číslo 149 se začala psát historie značky Škoda Auto. Právě pod jeho střechou vyrobili v roce 1895 dva kamarádi, Václav Laurin a Václav Klement, první kolo. Laurin a Klement tu se třemi obráběcími stroji a několika dělníky sestavili první kolo značky Slavia a teprve díky úspěchu těchto bicyklů se firma zakladatelů automobilové výroby v Mladé Boleslavi mohla přestěhovat do míst, kde sídlí dodnes jako Škoda Auto. [2] Václav Laurin a Václav Klement chtěli postavit továrnu, nedostali však povolení, a tak si pronajali tento dům. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

Dům nemá k dispozici žádné externí galerie.

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

Dům nemá k dispozici žádné další odkazy.

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.