Pivovar Řevnice (Exteriér), autor: Radomír Kočí, datum: 8.2.2025

Pivovar Řevnice

Stručné info

Otevření dráhy v roce 1862 znamenalo pro obec velký rozkvět. Díky dobrému spojení s Prahou se Řevnice proměnily v oblíbené letovisko a startovní místo k výletům do Brd. V době vzniku obsluhovala zastávku pouze jednokolejná trať. Protože provoz stále rostl, samotná zastávka přestala brzy stačit a bylo nutné postavit nádražní budovu. Ta však sloužila jen několik let, na konci 19. století se trať rozšířila na dvoukolejnou a spolu s tím byla potřeba budova nová, která v roce 1896 nahradila původní. Postavili ji o kus dál, kde byl dostatečný prostor pro kolejiště, všechny výhybky a větší peron. Původní budova přestala coby prodejna jízdenek a čekárna fungovat.

Dlouho chátrající budova je v roce 2019 už minulostí. Díky projektu Corso se v roce 2019 proměnila na minipivovar. Rekonstrukci budovy dostal na starost architekt Tomáš Šantavý. Když se mu dostala do rukou, byla to vyklizená a všelijak vybouraná budova, měl tedy poměrně volné pole působnosti. Přízemí vybrali pro hosty, vaření piva v patře, půdní prostor jako malý pokoj pro ubytování. Tam, kde byla výdejna jízdenek, najdeme výčepní pult. Na místě čekárny jsou stoly k sezení a nádražní lavice.

🍺 Na místní pivo 🍴 Restaurace - vím, kde jím 🛌 Ubytování ❤️ Zachráněné domy
Adresa
Pod Lipami 71, 25230 Řevnice
Rok stavby
Galerie
Pivovar Řevnice (Exteriér), autor: Radomír Kočí, datum: 8.2.2025
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2019
Dlouho chátrající budova je v roce 2019 už minulostí. Díky projektu Corso se v roce 2019 proměnila na minipivovar. Rekonstrukci budovy dostal na starost architekt Tomáš Šantavý. Když se mu dostala do rukou, byla to vyklizená a všelijak vybouraná budova, měl tedy poměrně volné pole působnosti. Přízemí vybrali pro hosty, vaření piva v patře, půdní prostor jako malý pokoj pro ubytování. Tam, kde byla výdejna jízdenek, najdeme výčepní pult. Na místě čekárny jsou stoly k sezení a nádražní lavice. [1]
1862
Otevření dráhy v roce 1862 znamenalo pro obec velký rozkvět. Díky dobrému spojení s Prahou se Řevnice proměnily v oblíbené letovisko a startovní místo k výletům do Brd. V době vzniku obsluhovala zastávku pouze jednokolejná trať. Protože provoz stále rostl, samotná zastávka přestala brzy stačit a bylo nutné postavit nádražní budovu. Ta však sloužila jen několik let, na konci 19. století se trať rozšířila na dvoukolejnou a spolu s tím byla potřeba budova nová, která v roce 1896 nahradila původní. Postavili ji o kus dál, kde byl dostatečný prostor pro kolejiště, všechny výhybky a větší peron. Původní budova přestala coby prodejna jízdenek a čekárna fungovat. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

Dům nemá k dispozici žádné externí galerie.

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

Dům nemá k dispozici žádné další odkazy.

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.