Nádražní budova Poděbrady (Dobové fotografie (před rokem 2000))

Nádražní budova Poděbrady

Stručné info

Výpravní budova stanice byla postavena v roce 1931 ve funkcionalistickém slohu podle projektu architekta Vojtěcha Krcha. Jedná se o první skutečně funkcionalistickou stavbu na českých železnicích, která byla dlouho považována za nejhezčí nádražní budovu v Československu.

Už v původním Krchově projektu se počítalo s podchody a ostrovními nástupišti, které se realizovaly až v roce 1999. V roce 2015 opravou prošla střecha, budova byla zateplena, dostala novou fasádu v zelené barvě. Rekonstrukce se dočkala okna a dveře, úpravou prošly i přepážky pro cestující. Proměnou prošel i prostor přednádraží. Kolem nádražní budovy přibyla i parkovací místa.

🏛️ Kulturní památka 🏆 Výzvy
Adresa
nám. T.G.Masaryka 210/17, 290 01 Poděbrady III
Kulturní památka
104147
Rok stavby
1929
Galerie
Nádražní budova Poděbrady (Dobové fotografie (před rokem 2000))
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Podpořit Pozdej domy

Líbí se ti projekt poznejdomy.cz? Podpoř jej k dalšímu rozvoji.

Jsou i další způsoby, jak projekt podpořit, třeba:

QR platba

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2015
Opravou prošla v roce střecha, budova byla zateplena, dostala novou fasádu v zelené barvě. Rekonstrukce se dočkala okna a dveře, úpravou prošly i přepážky pro cestující. Proměnou prošel i prostor přednádraží. Kolem nádražní budovy přibyla i parkovací místa. [2]
1999
Už v původním Krchově projektu se počítalo s podchody a ostrovními nástupišti, které se realizovaly až v roce 1999. [1]
1931
29. července 1931 za veliké slávy byla dána do provozu nová odbavovací hala. V 12.09 hodin odjel směrem na Prahu z nového nástupiště první vlak. Až do tohoto okamžiku od roku 1870, kdy byla do Poděbrad přivedena železnice, cestujícím sloužila dosud stojící stará nádražní budova na konci Fügnerovy ulice. [1]
1929
Výpravní budova stanice byla postavena v roce 1931 ve funkcionalistickém slohu podle projektu architekta Vojtěcha Krcha. Jedná se o první skutečně funkcionalistickou stavbu na českých železnicích, která byla dlouho považována za nejhezčí nádražní budovu v Československu. [3]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

Dům nemá k dispozici žádné externí galerie.

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

podebradskenoviny.cz [1]
cs.wikipedia.org [3]

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici přihlášeným uživatelům.