Historie Pragovky sahá až do roku 1907, kdy První českomoravská továrna na stroje (Českomoravská) a firma František Ringhoffer podepsaly smlouvu o založení Pražské továrny na automobily. V celé Praze byste tehdy počet automobilů spočítali na prstech obou rukou. Do konce roku 1907 nicméně zvládla Pražská továrna na automobily vyrobit první vůz podle licence Isotta-Fraschini a v následujícím roce jich přidala dalších pět. To už ale továrna fungovala bez Ringhoffera, který kvůli rozporům o další směřování z podniku vystoupil. Českomoravská se stala jediným vlastníkem automobilky.
Původně Pragovka sídlila v Libni, vedle dnešní O2 arény. Za německé okupace společnost Junkers zřídila v letech 1942–1943 zde ve Vysočanech pobočku pro výrobu motorů a vystavila první výrobní haly. Po osvobození Prahy továrnu zabrala sovětská armáda a vyklizené budovy předala automobilce Praga, která sem ze svého libeňského závodu, silně poškozeného bombardováním, nastěhovala nejprve opravy a pak i montáž nákladních automobilů. Roku 1953 se ve vysočanském závodě Praga začaly vyvíjet a vyrábět slavné terénní nákladní automobily typu V3S (Vejtřasky).
Po roce 1989 se podnik stal akciovou společností a začal opět vyrábět automobily a později také motocykly. Roku 1992 získala Praga majoritní podíl v čáslavské firmě OASA (bývalé ČSAO), zabývající se výrobou a opravami autobusů. Vzhledem k velké konkurenci se však Pragovka již na trhu výrazněji neprosadila a v roce 2004 ukončila výrobu. Od té doby vysočanský areál chátral. Areál prochází přeměnou, podle studie magistrátu a plánu investorů by zde měla vzniknout nová čtvrť.
Značku Praga v roce 2006 od konkurzního správce společnosti Praga Čáslav koupila britská společnost International Truck Alliance s úmyslem od roku 2007 vyrábět nákladní vozy se jménem Praga v polském Lublině. Nynější vlastník firma Praga-Export s.r.o., v čele s Petrem Ptáčkem, obnovila výrobu silničních supersportů a zabývá se automobilovým závoděním.