Duchcov nákladní nádraží (Exteriér), autor: Pavel Štrougal, datum: 2011

Duchcov nákladní nádraží

Stručné info
Nádraží s budovou podle návrhu architekta Hermanna Rudolpha vzniklo v roce 1858 k dopravní obsluze města Duchcov. Stanice byla zřízena jakožto součást Společnosti c.k. privilegované Ústecko-teplické dráhy (ATE) spojující Teplice a Ústí nad Labem, budované především pro dopravu nákladů z nalezišť hnědého uhlí v regionu. Od 20. května 1858 byl s duchcovským nádražím uveden do provozu celý nový úsek trasy z Teplic do stanice Ústí nad Labem západ. Roku 1870 byla dráha prodloužena až do Chomutova. Dne 2. října 1871 pak společnost Duchcovsko-podmokelská dráha dokončila trať z Duchcova do Děčína. Po zestátnění ATE v roce 1923 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Československé státní dráhy (ČSD). Po zřízení železniční přeložky v roce 1968 byla stanice v této lokaci zrušena a nahrazena novou stanicí v severní části města. V roce 2016 byla zrušena památková ochrana a o dva roky později bylo nádraží zbořeno.
Adresa
nám. Legií 309, 41901 Duchcov
Kulturní památka
104261
Rok stavby
1873
Galerie
Duchcov nákladní nádraží (Dobové fotografie (před rokem 2000))
Duchcov nákladní nádraží (Exteriér), autor: Pavel Štrougal, datum: 2011
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu

(Vzdálenost aktualizujete kliknutím na bod v mapě)


Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2016
V roce 2016 byla zrušena památková ochrana a o dva roky později bylo nádraží zbořeno. [1]
1968
Z důvodu rozšiřování hnědouhelného lomu Bílina bylo v šedesátých letech 20. století rozhodnuto o traťové přeložce a elektrizaci trati v úseku Oldřichov u Duchova-Most, a tedy i o zrušení starého a výstavbě nového nádraží. Osobní doprava zde byla ukončena v roce 1968. [1]
1923
Po zestátnění ATE roce 1923 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Československé státní dráhy (ČSD). [1]
1900
Na přelomu 19. a 20. století byla nádražní budova rozšířena. [1]
1881
Dne 10. dubna 1881 bylo na tomto nádraží zavedeno první telefonické spojení v Čechách a to s dolem Georg Hartmann v Ledvicích. [1]
1871
Dne 2. října 1871 pak společnost Duchcovsko-podmokelská dráha dokončila trať z Duchcova do Děčína. [1]
1870
Roku 1870 byla dráha prodloužena až do Chomutova. [1]
1858
Stanice byla zřízena jakožto součást Společnost c.k. privilegované Ústecko-teplické dráhy (K.k. privilegierte Aussig-Teplitzer Eisenbbahn, ATE) spojující Teplice a Ústí nad Labem, budované především pro dopravu nákladů z nalezišť hnědého uhlí v regionu. Od 20. května 1858 byl s duchcovským nádražím uveden do provozu celý nový úsek trasy z Teplic do stanice Ústí nad Labem západ, autorem návrhu budovy byl teplický architekt Hermann Rudolph. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

1. 7. 2018
www.facebook.com Demolice
15. 11. 2013
ohrozenestavby.rajce.idnes.cz ohrozenestavby.rajce.idnes.cz
10. 6. 2006
archiv.karel-loko.net Parním vlakem za Casanovou

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

140 Jahre Telefon in Tschechien
150 let železnice v Duchcově
wikipedia.org [1]
zanikleobce.cz

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.