Duchcov nákladní nádraží (Exteriér), autor: Pavel Štrougal, datum: 2011

Duchcov nákladní nádraží

Stručné info
Nádraží s budovou podle návrhu architekta Hermanna Rudolpha vzniklo v roce 1858 k dopravní obsluze města Duchcov. Stanice byla zřízena jakožto součást Společnosti c.k. privilegované Ústecko-teplické dráhy (ATE) spojující Teplice a Ústí nad Labem, budované především pro dopravu nákladů z nalezišť hnědého uhlí v regionu. Od 20. května 1858 byl s duchcovským nádražím uveden do provozu celý nový úsek trasy z Teplic do stanice Ústí nad Labem západ. Roku 1870 byla dráha prodloužena až do Chomutova. Dne 2. října 1871 pak společnost Duchcovsko-podmokelská dráha dokončila trať z Duchcova do Děčína. Po zestátnění ATE v roce 1923 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Československé státní dráhy (ČSD). Po zřízení železniční přeložky v roce 1968 byla stanice v této lokaci zrušena a nahrazena novou stanicí v severní části města. V roce 2016 byla zrušena památková ochrana a o dva roky později bylo nádraží zbořeno.
🏛️ Kulturní památka ❌ Zaniklé domy
Adresa
nám. Legií 309, 41901 Duchcov
Kulturní památka
104261
Rok stavby
1873
Galerie
Duchcov nákladní nádraží (Dobové fotografie (před rokem 2000))
Duchcov nákladní nádraží (Exteriér), autor: Pavel Štrougal, datum: 2011
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2016
V roce 2016 byla zrušena památková ochrana a o dva roky později bylo nádraží zbořeno. [1]
1968
Z důvodu rozšiřování hnědouhelného lomu Bílina bylo v šedesátých letech 20. století rozhodnuto o traťové přeložce a elektrizaci trati v úseku Oldřichov u Duchova-Most, a tedy i o zrušení starého a výstavbě nového nádraží. Osobní doprava zde byla ukončena v roce 1968. [1]
1923
Po zestátnění ATE roce 1923 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Československé státní dráhy (ČSD). [1]
1900
Na přelomu 19. a 20. století byla nádražní budova rozšířena. [1]
1881
Dne 10. dubna 1881 bylo na tomto nádraží zavedeno první telefonické spojení v Čechách a to s dolem Georg Hartmann v Ledvicích. [1]
1871
Dne 2. října 1871 pak společnost Duchcovsko-podmokelská dráha dokončila trať z Duchcova do Děčína. [1]
1870
Roku 1870 byla dráha prodloužena až do Chomutova. [1]
1858
Stanice byla zřízena jakožto součást Společnost c.k. privilegované Ústecko-teplické dráhy (K.k. privilegierte Aussig-Teplitzer Eisenbbahn, ATE) spojující Teplice a Ústí nad Labem, budované především pro dopravu nákladů z nalezišť hnědého uhlí v regionu. Od 20. května 1858 byl s duchcovským nádražím uveden do provozu celý nový úsek trasy z Teplic do stanice Ústí nad Labem západ, autorem návrhu budovy byl teplický architekt Hermann Rudolph. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

1. 7. 2018
www.facebook.com Demolice
15. 11. 2013
ohrozenestavby.rajce.idnes.cz ohrozenestavby.rajce.idnes.cz
10. 6. 2006
archiv.karel-loko.net Parním vlakem za Casanovou

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

140 Jahre Telefon in Tschechien
150 let železnice v Duchcově
wikipedia.org [1]
zanikleobce.cz

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.