F. K. Janeček, výroba automobilových karoserií
František Karel Janeček (vynálezce, konstruktér a průmyslník) se narodil v roce 1904 jako prvorozený syn Františka Janečka, zakladatele společnosti JAWA. Jeho snem bylo vyrábět automobily, v roce 1927 koupil Zámek Kvasiny s okolními pozemky a v místě zdejší cihelny začal budovat úspěšnou továrnu. Od roku 1934 továrna dodávala karoserie pro automobil Jawa 700, vyráběný v německé licenci značky DKW. Díly se vozily do Týnce nad Sázavou, kde se prováděla finální montáž. Zaměstnanci bydleli v přilehlých domech čp. 144, 146, 152, 225 a 226.
V roce 1937 byl představen automobil vlastní konstrukce Jawa 600 (Minor I). Během druhé světové války se zde tajně připravoval koncept nového automobilu Jawa Minor II, představeného na podzim 1945. Jenže, už v říjnu 1945 byl zdejší podnik znárodněn, kdy se stal pobočným podnikem Zbrojovky Brno. Majitelé proti znárodnění bojovali, znárodňovat se měly jen podniky nad 500 zaměstnanců, což zdejší karosárna nesplňovala. Vleklý právní boj byl ale k ničemu, zvlášť po únorovém převratu. V roce 1948 se továrna stala součástí AZNP (automobilový závod národní podnik) Mladá Boleslav, který zde vyráběl řadu vozů Škoda, například 440 (Spartak), Škoda 450 (Felicia), Škoda 110R, Škoda 120 Garde nebo Škoda 130 Rapid.
V restitucích se majetek vrátil rodině Janečkových ve značně osekané podobě, automobily JAWA byly protiprávně sloučeny se zbrojovkami a znárodněny Benešovými dekrety, ačkoliv se na ně neměly vztahovat; rodině připadly pouze okolní lesy zdevastované kůrovcovými a větrnými kalamitami, rozpadlé hájovny a zdevastovaný a vybydlený zámek Kvasiny s propadlými střechami, zničenými okny, zplesnivělými zdmi. Továrna zůstala součástí mladoboleslavské automobilky Škoda a byla privatizována Volkswagenem. V roce 2017 byly zbourány původní budovy továrny F. K. Janečka s vyzdívaným železobetonovým skeletem. Na místě tak zůstává stát pouze původní dělnická kolonie čp. 144, 146, 152, 225 a 226.