Železniční stanice Milovice (Exteriér), autor: Gabriela Uhrová, datum: 3.7.2021

Železniční stanice Milovice

Stručné info

Původně vojenská vlečka, jejíž projekt vypracoval a stavbu vedl inženýr Hammerschmied ze železničního pluku. Byl to jeho první úkol, nastoupil zde v roce 1920. Stavbu provedl železniční pluk mezi lety 1920 a 1921. Trať nebyla přístupná pro veřejnou dopravu. Nádraží bylo svědkem, když odtud v roce 1991 odjížděly nákladními vlaky desítky tisíc sovětských vojáků. V roce 2009 byla trať rekonstruována a elektrifikována.

V roce 2018 zde otevřela Janette Oubrechtová kavárnu. Správa železnic jí nabídla malou místnost vedle čekárny, v které dříve bylo zázemí pro výpravčí vlaků. Elektroinstalace uvnitř původní, podlahy shnilé a strop slaměný. Do rekonstrukce investovala asi 300 tisíc korun. Prodává zde například kávu z výběrových zrn. Kavárna má navíc vlastní sladké a slané pečivo vyrobené z poctivých surovin, nabízí čerstvé polévky, klobásu nebo limonády z bio sirupů. Design kavárny je v minimalistickém stylu a připomíná podniky v severských zemích, kde majitelka kavárny studovala.

Adresa
Nádražní 469/13, 28924 Milovice
Rok stavby
Galerie
Železniční stanice Milovice (Exteriér), autor: Gabriela Uhrová, datum: 3.7.2021
Klikněte níže na mapě na bod a uložte návštěvu domu.

Subjekty

Dům nemá přiřazeny žádné subjekty.

Časová osa

2018
V roce 2018 zde otevřela Janette Oubrechtová kavárnu. Správa železnic jí nabídla malou místnost vedle čekárny, v které dříve bylo zázemí pro výpravčí vlaků. Elektroinstalace uvnitř původní, podlahy shnilé a strop slaměný. Do rekonstrukce investovala asi 300 tisíc korun. Prodává zde například kávu z výběrových zrn. Kavárna má navíc vlastní sladké a slané pečivo vyrobené z poctivých surovin, nabízí čerstvé polévky, klobásu nebo limonády z bio sirupů. Design kavárny je v minimalistickém stylu a připomíná podniky v severských zemích, kde majitelka kavárny studovala. [2]
2009
V roce 2009 byla trať rekonstruována a elektrifikována. [1]
1991
Nádraží bylo svědkem, když odtud v roce 1991 odjížděly nákladními vlaky desítky tisíc sovětských vojáků.
1920
Původně vojenská vlečka, jejíž projekt vypracoval a stavbu vedl inženýr Hammerschmied ze železničního pluku. Byl to jeho první úkol, nastoupil zde v roce 1920. Stavbu provedl železniční pluk mezi lety 1920 a 1921. Trať nebyla přístupná pro veřejnou dopravu. [1]

Literatura

K domu nění k dispozici žádná literatura.

Články

Externí galerie

Dům nemá k dispozici žádné externí galerie.

Facebook

Dům nemá k dispozici žádné Facebook odkazy.

Další odkazy

industrialnitopografie.cz [1]

Návštěvy

Historie návštěv domů je k dispozici v prémiové verzi.