Ringhofferovy závody
František Ringhoffer, původem z Rakouska, přišel v roce 1769 do Prahy a na Starém Městě v Platnéřské ulici si založil dílnu, kde vyráběl kotle a další mědikovecké zboží. Jeho syn Josef Ringhoffer roku 1820 zřídil továrnu v Kamenici u Jílového. Jeho vnuk František Ringhoffer II zde na Smíchově roku 1852 založil továrnu na železniční vagony. Z později slavných jednu z nejstarších u nás - Daněk (zal. 1857), Škoda (zal. 1866), Kolben (zal. 1896). Výrobní program zahrnoval také parní stroje, kotle, zařízení pro pivovary, mlýny a pily.
Závod se rychle rozrůstal, základem úspěchu firmy bylo dokonalé řemeslné zpracování všech výrobků. V letech 1861–1865 byl František Ringhoffer II starostou města Smíchova a roku 1872 získal Řád železné koruny, což znamenalo také povýšení do šlechtického stavu. Od roku 1873 se vedení továren ujal František Ringhoffer III.
V roce 1909 převzal firmu František Ringhoffer IV. Od roku 1911 se firma stala akciovou společností. Během první světové války vyrobila přes 20 tisíc vagonů. Později koupila i automobilku v Kopřivnici a přejmenovala se na Ringhoffer-Tatra. Postupně ovládala i další v firmy v ČSR (ve Studénce, v České Lípě, v Kolíně, ve Vsetíně) a stala se tak vůbec největším výrobcem vagónů na světě.
Roku 1938 se rodina přihlásila k německé národnosti, poslední člen dynastie Ringhofferů, JUDr. Hanuš Ringhoffer zemřel v prosinci 1946. Podnik byl v roce 1945 znárodněn a začleněn do ČKD. Pokračovatelem hlavní konstrukční kanceláře Ringhofferových závodů byl od roku 1958 Výzkumný ústav kolejových vozidel, po roce 1989 privatizovaný jako akciová společnost VÚKV. Vlastníkem VÚKV se v roce 2004 stala Škoda Holding. Společnost vlastní i železniční zkušební okruh Cerhenice. Ze zdejšího továrního areálu zůstalo zachováno pouze toto průčelí domu čp. 233 a vila čp. 20.