Pražská akciová strojírna Rustonka
V pětipodlažní budově bývalé přádelny bavlny Antona Meisnera z roku 1830, založili roku 1832 bratři Thomasové jednu z prvních strojíren v Praze. Výrobní program se z kotlů a parních strojů rozšířil na parníky, které zde od roku 1841 konstruoval nový majitel podniku Joseph John Ruston a také na nýtované mostní a střešní konstrukce. Dne 1. června 1869 byla Rustonova strojírna akcionována a přešla do majetku Prager Maschinenbau A.G. (Pražská akciová strojírna, dříve Ruston a spol.). Areál se postupně rozšiřoval a modernizoval. V roce 1912 koupily Rustonku Elektrické podniky královského hlavního města Prahy a zřídily zde opravnu kolejových vozidel i kolejí, což si vyžádalo další přestavby a dostavby.
Rozsáhlé spektrum činností se v areálu zachovalo až do šedesátých let 20. století, kdy byl v Hostivaři vybudován nový závod, do kterého byly převedeny opravy tramvají a později i opravy autobusů. V areálu „Rustonka“ v Libni byla nadále zachována výroba tramvajových kolejových konstrukcí, včetně výhybek a systémů pro ovládání výměn.
1. 4. 1994 byla založena akciová společnost Pražská strojírna ve stoprocentním vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy. V létě 2002 byl areál v Libni výrazně zasažen povodněmi. Pražské strojírny se přestěhovaly do nového výrobního areálu ve Vinoři, kde dříve fungoval Spolkový rolnický cukrovar (u areálu i rybník zvaný „Cukrovarský“).
Plošná demolice v roce 2007 uvolnila místo pro silniční průtah Rohanské nábřeží – Voctářova, zachována zůstala pouze kotelna s komínem. Ta měla být původně včleněna do polyfunkčního projektu Rustonka developerské společnosti J&T Real Estate, na přelomu února a března 2014 však byla nečekaně zbořena.