Barokní freska ze zrušeného panského špitálu v zámecké zahradě byla na počátku 80. let minulého století osazena do nově postaveného výstavního pavilonu, navrženého renomovaným architektem Janem Sokolem ve stylu nového brutalismu a s odkazem na tradici českého architektonického kubismu. (zdroj: NPÚ)
Čtyřicet let po zrestaurování fresky a otevření pavilonu veřejnosti, je freska ve špatném stavu a zasloužila by si důkladnou renovaci.
1983
Pavilon byl zpřístupněn veřejnosti.
1980
Po dlouhých letech v bednách byla freska vyndána a k radosti všech byla ve stejném stavu, jako když ji v roce 1956 uložily. V letech 1980 - 1982 ji postupně osazovali v nově zbudovaném pavilonu.
1973
V roce 1973 byla dle projektu prof. Ing. arch. Jana Sokola ve stylu nového brutalismu zahájena v zámecké zahradě stavba výstavního pavilonu přibližně 250 metrů od již zbouraného špitálu.
1967
Fragment fresky byl vystaven na světové výstavě EXPO v Montrealu.
1958
Špitál, kde původně byla freska k vidění, byl v roce 1958 zbourán (v jeho místech nikdy těžba neprobíhala).
1956
Komunistický režim rozhodl o demolici špitálu kvůli těžbě v jeho místech. Památkáři a nadšenci se rozhodli fresku zachránit a tak vznikl náročný projekt pro sejmutí 270 čtverečních metrů Reinerovy fresky. Freska byla rozdělena na 549 různě velkých kusů a uložena do několika dřevěných beden, kde čekala na další osud.
1728
V roce 1728 uzavřel Jan Josef z Valdštejna smlouvu s Václavem Vavřincem Reinerem o vymalování kupole duchcovského špitálu. Nádherná freska “Nanebevzetí P. Marie“ zdobila kupoli budovy necelých dvěstě let.