Železniční stanice Červené Pečky
Stručné info
Lokální železniční trať z Kolína do Nového Dvora u Ratají nad Sázavou (a následně do Čerčan s odbočkou do Kácova) byla vystavěna v letech 1899–1900 firmou Podnikatelství staveb Ing. Osvalda Životského. Všechny budovy na trati byly vystavěny podle plánů, tzv. normálií, Zemského výboru Království českého. To platí i o autenticky dochované výpravní budově v Červených Pečkách, ke které je připojeno dřevěné skladiště. Budova v nedávné době prošla rekonstrukcí, viz galerie.
Rovinatý kraj východně od Prahy náležel k baštám českého cukrovarnictví. To dokládá například dnes na několika kilometrech oživená kolínská řepařská dráha. Na přelomu 19. a 20. století ovšem délka zdejších “řepařek” dosahovala více než 130 kilometrů. Jednalo se o drážky vycházející z Kolína, Vlkavy, Křince, Kopidlna, Dymokur a Liběvsi. Po těchto tratích byla dopravována cukrová řepa do jednotlivých cukrovarů. Původní řepařské drážky vznikaly v Polabí na přelomu 19. a 20. století. Nejstarší drážkou byla kolínská postavená v roce 1894. Drážka měřila 10,6 km a vedla z kolínského cukrovaru až do Jestřebí Lhoty. V roce 2000 vzniklo občanské sdružení pro obnovu této drážky. V roce 2007 slavnostně otevřená drážka má 4,5 km a vede z Kolína – Sendražice do Býchor.