Škodovy závody

1859 - Hrabě Valdštejn založil v roce 1859 v Plzni pobočku své slévárny a strojírny.
1865 - Továrnu s více než 100 zaměstnanců kupuje strojírenský odborník a podnikatel ing. Emil Škoda. Závod rozšiřuje a zakládá moderní ocelárnu, která produkuje odlitky a výkovky pro velké osobní a válečné lodě.
1914 - Před I. světovou válkou se staly Škodovy závody největší zbrojovkou Rakouska-Uherska. Dodávaly především těžká děla a munici. Exportovaly i potrubí pro elektrárnu na Niagarských vodopádech, pro zdymadla Suezského průplavu, strojní zařízení do cukrovarů v Turecku, pivovarů v celé Evropě aj.
1917 - V době I. světové války poklesla mírová výroba. Závody se soustředily na výrobu zbrojní. V roce 1917 zde pracovalo již 35 tisíc zaměstnanců.
1918 - Vznikem nové Československé republiky vznikly i ve Škodových závodech nové obory např. se začaly vyrábět parní a později elektrické lokomotivy. Vyvážely se do celého světa. Později se začaly vyrábět motorové vozy se spalovacím motorem, elektrovýzbroj pro tramvaje a pak i trolejbusy.
1938 - Během okupace a II. světové války byla Škodovka zařazena do říšskoněmeckého průmyslového komplexu, vyráběla těžké lokomotivy a začala i dieselové.
1945 - Po II. světové válce nastal mohutný rozvoj elektrických lokomotiv Škoda, později se přešlo k použití proudu střídavého. S rozvojem městské hromadné dopravy a s ekologickými požadavky se zvýšila poptávka po trolejbusech.
2000 - Od konce devadesátých let probíhají rozsáhlé modernizace souprav metra, tramvají, lokomotiv a trolejbusů.